vrijdag 22 maart 2024

Thema: De kip en het ei

Maandagmorgen ontdekten we een nest met daarin 3 eieren in de klas.

Het waren de eitjes van Kaatje kip...

De afspraak is om niet aan de kip te komen want de kip is aan het broeden.
Zo worden er misschien wel binnenkort kuikentjes geboren in onze klas.

We lazen het verhaal van Kaatje kip:


En leerden een lied:

Tok tok tok, ik ben een kip.

Ik leg veel eitjes, wip wip wip.

Ik vlieg, ik vlieg, ik ben een haan.

Ik kan al op één pootje staan.


Tijdens het spelen mochten we een kleurplaat kleuren van Jules in het kippenhok:


Klik op de link om de kleuters aan het werk te zien:

We hielpen de mama-kippen om hun eieren terug tot bij hen te brengen.


En gingen op zoek naar 2 dezelfde eitjes:



We mochten muziek maken met de schudeitjes.


We kregen verschillende opdrachten: Muziek maken - Stil zijn / Luid en stil

En mochten de eitjes op de juiste plaats leggen: sorteren naar kleur en naar grootte



We bekeken het zoekboek van Dora.

Vrijdagmorgen mochten we de paastakken versieren met paaseitjes.



En na de speeltijd gingen we eitjes bakken in klas: een spiegelei, een roerei en een gekookt ei.


Van het roerei en het gekookte eitje konden we proeven.
Klasbaasje Seba mocht roeren in de pan.





We begonnen met het maken van ons paasmandje.
We kleefden reeds stickers op de doos en verfden al een kip met veren en verf.

Klik op de link om de kleuters aan het werk te zien:

Tijdens het vrij spel konden de kleuters spelen met de paaseitjes:



En konden ze de opdrachtjes met de eitjes en eierdoppen uitvoeren:

Ook de ei-puzzels waren in trek:


Volgende week gaan we verder met dit thema.
Heeft er toevallig iemand van jullie kuikentjes thuis die eens mogen meekomen naar de klas?
Laat gerust weten.
Wij zouden super blij zijn!



Op woensdag gingen wij op stap om afval te rapen in de schoolbuurt!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.