vrijdag 10 november 2023

Nieuwe klasvriendjes (deel 2)

We deden tal van activiteiten in verband met vriendjes.

- Verhaal: Wil je mijn vriendje zijn?

- Verhaal: Sorry!

- Bewegingsliedje: Wiedoewap

Na de bewegingen uitgevoerd te hebben, geef ik telkens mijn hand aan een kleuter.
dan mogen ze hun hand geven en hun naam zeggen.

- Lied: Vriendjes
Vriendjes zijn, vriendjes zijn, hele dikke vriendjes zijn!
Dat is fijn, dat is fijn, dat is reuzefijn!!!


En we deden ook nog 2 keren een spel met onze foto's...

1ste keer: Eigen foto zoeken 



2de keer: Ik zeg de naam van een vriendje en duid een ander vriendje aan om de foto te zoeken.
Als ze het niet meteen weten, help ik hen door het vriendje in de klas aan te duiden.

We mochten ook onze handafdruk rond Jules plaatsen!
Daarna werden de foto's erbij gekleefd.

Omdat er vele peuters niet (volledig) zindelijk zijn, lazen we ook nog eens het verhaal van Bo op het potje en maakten we kennis met Dino.

Volgende week gaan we een weekje werken rond het thema: Grootouders.
Met op vrijdag het bezoek van enkele van onze grootouders in de klas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.